Top

Spørsmål og svar

  /  Spørsmål og svar

KOM I GANG

Hvordan kommer jeg i gang med Marketwell?

Alternativ 1 – App

Apple App Store; Trykk her og last ned app’en.
eller
Google Play;  Trykk her og last ned app’en .

Trykk «Opprett ny bruker»
Lenke til å opprette eget passord blir automatisk sendt til din e-postadresse.
Logg inn.

*Merk: Det tar noen timer å få aktivisert bestillingsfunksjonen om du har rettigheter om det.

Alternativ 2 – Nettside
Trykk her og fyll inn skjemaet.
Kundesenteret vil da opprette ta kontakt og opprette en bruker for deg og evt. dine kollegaer.

Alternativ 3 – Leverandør
Kontakt din lokale salgsrepresentant, så hjelper de deg å komme i gang.

Hva kan jeg gjøre i Marketwell appen?

Du kan bruke Marketwell til å lese nyheter, informasjon om kurs og kampanjer. Du kan se på nye produkter fra bransjen, og ikke minst legge inn bestilling om du har tilgang til det.

Hvor raskt kan jeg starte å bruke appen?

Umiddelbart! *Varebestilling kan ta noen timer å aktivisere om du er helt ny bruker.

Hvordan sletter jeg min bruker på Marketwell?

Du kan slette App og din digitale profil fra Marketwell på flere måter;
App

Gå inn i «Instillinger» og «Apper» på telefonen din og velg «Fjern app».
Profil
Du kan også slette din digitale profil kort via App’en enten fra din profil ved å velge «kontakt Marketwell» eller i chat på nett- eller mobilløsningen. Vi respekterer ditt personvern og har rutiner for sletting av data.

Hva gjør jeg hvis min telefon blir stjålet eller mistet?

Gå inn på Finn Iphone og sett din Apple enhet i «Mistet-modus». Da fungerer ikke lenger din Apple enhet med din Apple ID. Du kan logge deg på www.icloud.com med din Apple ID, og fjerne Marketwell Appen fra enheten derfra, det samme gjelder på Google Play.
Du kan også kontakte Marketwells kundesenter.

Hva gjør jeg med min Marketwell konto hvis jeg får ny telefon?

Ved normalt oppsett via iTunes eller iCloud vil Apple huske dine instillinger og app’er, det samme gjelder Google Play for Android telefoner. Ved oppdateringer, blir Marketwell automatisk lastet ned til den nye telefonen din. Bytter du bedrift eller e-postadresse kontakt kundesenteret på chat eller e-post så hjelper de deg å registrere endringene på din konto.

BRUK AV APPEN

Kan jeg ha flere merker/serier/leverandører i Marketwell appen?

Selvfølgelig! Du kan registrere flere leverandører i Marketwell via chat eller e-post. Har vi ikke den serien tilgjengelig for øyeblikket, tar vi kontakt. Ser du ikke dine favorittprodukter send oss gjerne en melding på chat.

Kan jeg bruke Marketwell i utlandet?

Ja det kan du, appen fungerer på din telefon i hele verden, så lenge du er tilkoblet internett – men kun fra lokale leverandører i det land du er registrert i.

Er det beløpsgrenser på kjøp i Marketwell?

Det er ikke egne beløpsgrenser for Marketwell. Marketwell følger beløpsgrensene som gjelder for ditt kundeforhold hos din leverandør. Om det er minimums kjøp så oppgis dette pr produkt.

Har Apple/Google tilgang til transaksjonene mine?

Nei. Det er kun Marketwell og du som kan se en oversikt over dine transaksjoner utført med Marketwell under «Ordre».

Trenger jeg tilgang til internett når jeg skal bestille produkter med Marketwell?

Nei, telefonen kommuniserer med Marketwell via mobildata (4G), og det er ikke nødvendig med tilgang til trådløst internett.

Hvorfor støtter ikke alle merkevarer/leverandører Marketwell?

Leverandørene kan selv velge om de vil støtte Marketwell, men fra 1. august 2020 er alle norske varemerker til det profesjonelle markedet velkommen, og butikker da tilbys flere produkter/varemerker. Vi vil sende ut varsel til våre brukere om nyheter, produkter etter avtale.

BESTILLINGER OG BETALING

Er det ekte merkevarer fra autoriserte forhandlere i appen?

Ja, Marketwell formidler kun informasjon (Nyheter, kurs, kampanjer) og digitale produktkataloger (med mulighet for bestilling rett fra din egen mobil) fra autoriserte distributører/forhandlere og vi har avtale med den enkelt leverandør om denne servicen.

Hva koster det å bruke Marketwell?

Marketwell tar ingen gebyrer for bruk av Marketwell app i butikk med nåværende løsning. Det kan være at vi i fremtiden lanserer produkter eller tjenester som vil koste noe for deg som bruker. Det vil det bli opplyst om i forkant av eventuelle endringer.

 

Priser

Kan jeg bestille fra flere merker samtidig?

Du må gjerne bestille fra flere merkevarer/leverandører samtidig. Marketwell splitter din ordre og sender din(e) bestilling(er) til vareeier. Merk: Enkelte merkevarer har krav om kurs/sertifisering/godkjennelse før første bestilling. Det gjør vi i så fall deg oppmerksom på i forkant.

Kan jeg bruke Marketwell dersom min leverandørkonto er sperret?

Marketwell appen vil fremdeles fungere, men bestillinger vil kunne bli avvist eller satt på pause til din kundekonto er aktiv igjen.

Hvordan betaler jeg for produktene jeg bestiller gjennom appen?

Du mottar faktura fra din leverandør som tidligere. Du beholder dine betingelser i henhold til avtale. Vi formidler kun din bestilling til merkevareleverandør – dette for å forenkle din hverdag.

Time to Simplify